Mateusz Nowak jego pierwsza poważna rola to Ochroniarz w dyskotece, w której Kopciuszek poznał Księcia. Rok później sięgnął po klasykę w postaci wiekopomnych dzieł Henryka Sienkiewicza i próbował odnaleźć się kreując Zbyszka z Bogdańca i Stasia Tarkowskiego. W tym też okresie chłopięcych lat bezgrzesznych stwierdził, że chce zrobić monodram, i to na podstawie Pułapki Tadeusza Różewicza, w której zaczytywał się w miejskiej bibliotece. Spektakl nie powstał, ponieważ nie miał mu kto pomóc. Od zawsze był recytatorem i nieustanne doskonalenie warsztatu słowa zajmowało go od czasów szkoły średniej. Nieudane próby dostania się do szkoły teatralnej nie załamały go. Postanowił oddać się filozofii, a później czytaniu literatury tyle, że na oceny w indeksie. W 2011 roku, dziesięć lat po silnym postanowieniu monostworzenia, zrealizował Teatralność teatr jednego aktora wyreżyserowany przez Mistrza tej formy Stanisława Miedziewskiego. Wiele nagród (m .in. WROSTJA 2011), liczne prezentacje (Gdańsk, Warszawa, Toruń, Częstochowa, Koszalin. Kijów), a przede wszystkim rozgrzana do czerwoności pasja monodramatyzowania doprowadziła do powstania drugiego spektaklu Od przodu i od tyłu (na podstawie rozprawy doktorskiej Karola Zbyszewskiego "Niemcewicz od przodu i tyłu"). Jako aktor, "czytacz", performer i lektor zaangażowany lub miał artystycznie do czynienia z Czytelnią Dramatu, Teatrem Starym, Radiem Lublin, Pracownią Słowa w Lublinie oraz projektami Oprawcy, Tragarze Puchu, Zespół Reprezentacyjny Polski Północnej i Wschodniej. Żyje i pracuje w Lublinie.
Od przodu i od tyłu, reż. Stanisław Miedziewski, scen. Stanisław Miedziewski i Mateusz Nowak
Treść monodramu skoncentrowana jest wokół XVIII-wiecznej Polski w przededniu jej upadku. W swej powieści, która jest niedoszłą pracą doktorską, Karol Zbyszewski wyśmiewa z równą werwą polityków ze zwalczających się obozów, duchowieństwo, wojsko, nie oszczędzając też króla ani głównego bohatera, autora Powrotu posła. Wykpiwa pijaństwo, lenistwo, lekkomyślność, zamiłowanie do pustego frazesu i gestu, dewocję, pieniactwo polityczne i inne przywary, całe społeczeństwo czyniąc w jakimś sensie odpowiedzialnym za klęskę rozbiorów. Sceniczna adaptacja powieści Zbyszewskiego w opracowaniu Stanisława Miedziewskiego i Mateusza Nowaka korzysta z tworzonych w powieści obrazów makabrycznego świata błaznów, którymi główny bohater król, dyryguje
Inspiracja: Niemcewicz od przodu i tyłu Karola Zbyszewskiego.
Powstał 18 lat temu z inicjatywy nieżyjącego już artysty plastyka, ówczesnego dyrektora Państwowych Szkół Plastycznych - Tadeusza Maja.
Od początku istnienia menagerem i opiekunem artystycznym (od 2000 roku) zespołu jest Anna Kantyka- Grela. Teatr tworzą głównie ludzie młodzi - uczniowie szkół gimnazjalnych, średnich, studenci i absolwenci. Do tej pory zostało zrealizowanych 40 spektakli, z których większość jest na stałe wpisana jest do repertuaru. Teatr od początku swojej działalności prowadzi całoroczne, bezpłatne dla uczestników warsztaty za zakresu edukacji teatralnej.
Vattene! premiera, scen. i reż. Marcin Bortkiewicz
przedstawienie inspirowane scenami z filmów Felliniego, Antonioniego, Bergmana.
"Vattene" po włosku znaczy "wynocha".
Rzecz dzieje się w prowincjonalnym włoskim teatrze, dokąd przyjechał zrealizować swoje dziewiąte przedstawienie reżyser ze stolicy. Do udziału w chałturze zaprasza prawdziwą gwiazdę włoską, w której się podkochuje. Nie przeszkadza mu to jednak romansować na scenie z inną, utalentowaną aktorką. Reżyser nie ma w głowie konkretnego planu przedstawienia, nie wie do końca o czym chce opowiedzieć, więc zaczyna opisywać swoje życie małżeńskie i erotyczne. Nie zdaje sobie jednak sprawy, że do miasteczka na południu Włoch przyjechała jego żona i potajemnie podgląda próby teatralne. Fikcja miesza się z rzeczywistością, rzeczywistość zaczyna naśladować teatr...
Teatr Nikoli założony został w Kijowie w 1990r. przez Mikołaja Wiepriewa reżysera i aktora z Rosji. Teatr ten funkcjonuje w Polsce od 1991r. Uczestniczy zarówno w festiwalach krajowych jak i zagranicznych. Prowadzi warsztaty teatralne na terenie całego kraju i poza jego granicami. Współpracował z krakowskimi teatrami STU i KTO.
Stary gołębnik reż. Mikołaj Wiepriew
Fragment spektaklu Stary gołębnik po raz pierwszy pojawił sie na scenie podczas 25 Jubileuszu jednego z najlepszych teatrów awangardowych w Rosji Teatru U Mosta w Permie 7.10.2013. Idea, aktorstwo oraz magia naszego występu zachwyciły publiczność, artystów, krytyków oraz znanego dramatopisarza i reżysera, legendę rosyjskiego teatru alternatywnego Marka Rozovskyego. Historia rozgrywa sie w starym opuszczonym miejscu, które zamieszkują gołębie. Mieści sie ono na odludziu i przyciąga samotnych, odrzuconych
i w żaden sposób nie mogących znaleźć miejsca w społeczeństwie ludzi. Dzikusy, tak ich zwykle nazywano, wśród gołębi, w nieznanym nikomu zakątku znajdują ciepło a z czasem i wzajemne zrozumienie. W spektaklu dotykamy tematu odmienności, która jeśli tylko znajdzie właściwe miejsce aby otworzyć swoje wewnętrzne piękno, rozwinie skrzydła i jak ptak wyfrunie w świat.
Teatr Pijana Sypialnia powstał wiosną 2012 roku w Warszawie. To grupa młodych aktorów, absolwentów i uczniów studia aktorskiego, które działa przy teatrze. Swoje spektakle prezentują w miejscach, gdzie teatr nie gości na co dzień. Można ich spotkać w kawiarniach, na ulicy, na podwórkach starych kamienic, a nawet w barach mlecznych. Twórcy cyklu Teatr na leżakach, który okazał się hitem lata 2014 w Warszawie. Mówi się o nich teatr warszawski, archeologiczny, vintage.
Wyjowisko" reż. Stanisław Dembski, kierownictwo muzyczne - Daniel Zieliński, choreografia - Izabela Massalska
Rzecz dzieje się w oberży, do której przybywają komedianci. Młodzi aktorzy zakochują się w ślicznej karczmarce. Sielska atmosfera i wspólne zabawy zostają zakłócone przez watahę wilków, która osacza biesiadujących. Postanawiają przezwyciężyć strach i odeprzeć atak nieproszonych gości.
Wyjowisko to zderzenie dwóch światów. Oberża w opowieści staje się ostoją harmonii i spokoju, które zostają skonfrontowane z agresywnymi cynicznym światem zewnętrznym uosobionym przez wilki. Istotną rolę w widowisku pełni muzyka. Klasyczne pieśni Moniuszki i Chopina kontra pospolitość i jednorodność przebojów lansowanych przez media. Spektakl został wyróżniony w rankingu krytyków miesięcznika Teatr za jeden z najlepszych spektakli w kraju w sezonie 2012/2013 w kategorii OFF.
Występują aktorzy Teatru Pijana Sypialnia i zespół muzyczny w składzie: fortepian, skrzypce, klarnet.
Twór dziwny powstały w czerwcu 2004 roku w Białołęckim Ośrodku Kultury w Warszawie, w którym działa do dziś. Skupia studentów, byłych studentów i niedoszłych studentów oraz osoby całkowicie normalne. Próbuje nimi kierować Grzegorz Reszka pełniąc funkcję kierownika artystycznego i naczelnego wodza. Jaka jest dokładnie Kompania Teatralna Mamro? Tak naprawdę można określić to pojedynczym zdaniem: jeżeli na jednym biegunie teatru niezależnego jest Teatr Poszukujący pomiędzy nabrzmiałą emanacją rozdartej subiektywnie esencji pierwotnej kosmicznej jaźni a wysublimowaną korelacją atomizacji czasoprzestrzennej wyrażonej w zderzeniu tu i teraz z tym, co tam i potem to na drugim biegunie jest właśnie KTM.
Grunwald 2000" reż. Grzegorz Reszka
Kompania Teatralna Mamro powróci do spektaklu Grunwald", który został specjalnie reaktywowany na zamówienie organizatorów Przeglądu Teatrów Alternatywnych w Kielcach. W jednej z sal Muzeum Narodowego, po wybiciu północy, zamiast ciszy i spokoju co noc zaczyna się niezły rwetes. Postaci z jednego z obrazów wychodzą z ram i rozpoczynają swoje drugie" życie. W trakcie jednej z takich nocy wpadają na rewolucyjny pomysł. Jak skończy się awantura w muzeum i czy bohaterom uda się szczęśliwie dotrwać do rana? Przekonamy się o tym oglądając spektakl.
Hilary Mala - grupa grająca w stylu "soul rock" poetycko nawiązująca do przekazu skupiającego uwagę na relacji człowieka z Bogiem. Liderem zespołu i twórcą płynących z jego muzyki treści jest Michał Zapała, wokalista i gitarzysta, poeta wojujący na polu walki pomiędzy sacrum i profanum.(wcześniej wokalista i gitarzysta kultowej nieistniejącej już grupy reggae "Menomini"). Pozostali członkowie zespołu to:
Jan Krzemiński - perkusja, młody wiekiem, ale dojrzały świadomością i umiejętnościami perkusista młodego pokolenia, będący nadzieją kieleckiej sceny muzycznej (na co dzień "Gurza Siltrip"). Karol Zembek- gitara basowa, dobrze "rockujący" muzyk młodego pokolenia ( na co dzień "Gurza Siltrip"). Nieobecnym z przyczyn zdrowotnych, ale obecnym w przestrzeni twórczej członkiem grupy jest Kuba Kozioł - gitara basowa, znany kielecki malarz i muzyk związany m. in. z "Reggaowym spotkaniem twórczym "ADHDub".
Ankh - legendarna grupa rocka progresywnego działająca na polskiej scenie muzycznej od ponad 20-lat. Ważniejsze wydarzenia w wieloletniej historii zespołu to: 5- nagród (w tym nagroda publiczności) na Festiwalu Muzyków Rockowych Jarocin'93 udział w międzynarodowych festiwalach muzyki progresywnej w Brazylii i Meksyku, koncerty w USA."Ankh" otrzymał odznaczenie od Ministra Kultury i Sztuki za "Krzewienie kultury polskiej poza granicami kraju". W swoim dorobku ma 7 płyt. Najnowsza, "wreszcie" ukończona, czeka na wydanie. Obecnie członkami grupy są: Piotr Krzemiński- gitara wokal, autor treści; Krzysztof Szmidt- gitara basowa, instrumenty elektroniczne, Michał Pastuszka - gitara, plan akustyczny; Jan Prościński - perkusja (również Dr. Misio, K.A.S.A, Izrael), Dominik Bieńczycki - skrzypce, instrumenty elektronicznie (artysta związany z krakowskim środowiskiem jazzowym i klasycznym).
Ma 27 lat, od 11 lat zajmuje sie rzeźbiarstwem artystycznymi rysunkiem, najpierw jako uczeń kieleckiej szkoły plastycznej, obecnie jako pracownik zakładu kamieniarskiego. Pracuje głównie w marmurze i piaskowcu, rzadziej w drewnie, a także projektuje i odlewam statuetki z brązu. Od kilku lat zajmuje się także tatuażem. W zeszłym roku wystawił swoje rzeźby na konwencie Tattoofest 2013 w Krakowie. Poza pracami na zlecenie realizuje własne pomysły rzeźbiarskie, które są osadzone w tematyce kultury hi-hop, street art i tatuażu.
Stara się rozwijać artystycznie na wielu polach, szukam nowych wyzwań. W maju 2014 otrzymał statuetkę Scyzoryk 2014 w kategorii sztuki plastyczne - przestrzeń za prace Street art.
Wystawa zorganizowana przez Stowarzyszenie ZENIT.
Wystawa fotograficzna poświęcona czwórce aktorów Teatru Ecce Homo, którzy w tym roku obchodzą jubileusz 10-lecia: Katarzyna Dmoch, Natalia Kadzidłowska, Karol Górski i Marek Kantyka.
Kasia Dmoch jako pierwsza w historii teatru pojawiła się w grupie Ecce Homo w wieku 12 lat, z jasno określonym celem i marzeniem, że w przyszłości zostanie aktorką. Aktualnie jest studentką IV roku Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu.
Natalia Kadzidłowska po trzech latach bycia w teatrze wyjechała studiować archeologię na Uniwersytecie Warszawskim, po czym wróciła na chwilę, by zagrać postać Vegi w spektaklu "Padamme Padamme" na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym w Edynburgu 2008 roku i została do dzisiaj.
Karol Górski i Marek Kantyka - 10 lat temu czternastoletni chłopcy, dzisiaj 24 letni mężczyźni. Duet prawie nierozłączny, w wielu spektaklach, kreujący charakterystyczne postaci, szczególnie w tych reżyserowanych przez Marcina Bortkiewicza. Marek Kantyka aktualnie jest studentem V roku Gospodarki Przestrzennej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, Karol Gorski studentem IV roku Logistyki na Uniwersytecie Warszawskim.
Autor zdjęć - Wojciech Habdas